Experiència DIR: More than Just Sports

La setmana passada vaig anar amb en Tomàs, un amic de la feina, a provar les instal·lacions el gimnàs Dir Diagonal. el principal motiu de la visita era provar l’espectacular piscina olímpica de 50m climatitzada a l’aire lliure (coberta durant l’hivern) i entrar a les faraòniques instal·lacions que té la cadena de gimnasos al bell mig de Barcelona.

Hi vam anar a les 9 perquè és quan hi ha menys gent, quan tornavem de la feina i també perquè, segons la seva tarifa, a partir de les 9 li és més barat (paga una quota fixa i un tant per cada vegada que visita les instal·lacions! :O ). La veritat és que me n’havien parlat molt bé d’aquests gimnassos, tot i que a mi m’interessa bàsicament la piscina per a practicar natació. Jo actualment estic abonat a l’Euròpolis perquè té una piscina de 25m, està al costat del meu pis actual i tinc una tarifa d’universitari molt competitiva.

M’agradaria fer un anàlisi comparatiu entre els gimnasos DIR i el meu (i els altres 😀 ) i exposar la meva experiència com a usuari habitual de la competència.

No tots els gimnassos DIR tenen piscina i menys de 50m, però he d’admetre que només per la piscina ja paga la pena inscriure’s… sinó fos perquè està massa lluny de casa meva m’hi apuntava ja! ;-). En general les instal·lacions estan perfectament netes i ordenades, sales molt grans i molt modernes però anem pas per pas.

El Dir Diagonal està al mig del complex d’oci de Sarrià, en el mateix edifici que els Cinesa, gran quantitat de restaurants i fast-food i a tocar la diagonal. Llàstima que no tingui cap parada de metro ni ferrocarrils que el faci més accessible. Les instal·lacions són d’última generació, tot molt però que molt modern, màquines per abonar el cost diari d’utilització sense haver de fer cua perquè t’atenguin els dependents…

Sobre els socis del Dir s’ha de dir que el perfil mitjà es un home o dona jove d’uns 27 anys amb mitjà-alt poder adquisitiu i que té com a prioritat o si més no, com un punt important, la salut i l’estat físic, el “cuidar-se, estar en forma” de l’home del s.XXI. Pel meu gust hi ha massa “caxetes” i “pijos” que es passen més hores al gimnàs que a la biblioteca 😀 . Tot i això em sembla lògic perquè han creat tot un estil de vida, és molt més que un club de fitness, és un club social, tenen un Club Singles que organitza activitats enfocades a trobar parella, tenen el seu magazine, una línia de roba esportiva… va més enllà d’un lloc per fer esport!

Sobre les activitats dirigides i l’oferta lúdica s’ha de dir que és famós per ser pioner a Catalunya a l’hora d’impulsar activitats innovadores, lideren les últimes tendències mundials en fitness, wellness i nutrició. Des de les estacions cardiovasculars i musculars, fins a les últimes activitats dirigides; al seu moment amb l’spinngin (ara és un “commodity” a tots els gimnasos) i el Zumba actualment.

Després de veure-ho amb els meus propis ulls, ara veig clarament que el fenomen Dir és imparable en una ciutat com Barcelona, on la qualitat i moda van agafades de la mà. Des que Ramón Canela, Director general i fundador, va inugurar el primer gimnàs el 1979 han passat molt anys i ha obert fins a 13 instal·lacions (12 a BCN i 1 a St.Cugat que crea furor amb els meus companys de feina) convertint-se en líder del sector a Barcelona. Tot i l’èxit, Canela ha preferit concentrar el seu creixement a Barcelona renunciant a copiar el model de negoci i estratègies a altres ciutats com Madrid per por a ser menys perfeccionistes. Per acabar us deixo una relació dels punts forts i febles del DIR.

Punts Forts:

– Els socis gaudeixen gratuïtament tovalloles de dutxa i entrenament, gel de bany, shampoo i acondicionador! (oblida-te’n de carregar la tovallola humida tot el dia!)

– Tampoc han de pagar per utilitzar la bàscula (no cal carregar els estúpids 25 cèntims)

– Sala de Premsa gratuïta equipada amb Wi-Fi (també gratuït).

– Pàgina web força treballada i amb molta informació.

– Televisió pròpia: DIR TV

– Més de 3000 sessions dirigides diferents cada setmana: Aeròbic, Step, SpinDir, TBC, Ioga, Pilates, Tonificació, aqua Aeròbic… (segons la seva web, lògicament no m’he posat a comptar-les totes :D)

– Gran varietat de tarifes per a tot tipus de necessitats (també descomptes exclusius amb la targeta client!)

– Horaris molt amplis per poder gaudir de les instal·lacions des de les 7 del matí fins a les 11 de la nit.

– Et pots inscriure online!

Punts millorables:

– Poc personal d’atenció a l’usuari i poc qualificat; per inscriure’s hi ha llargues cues perquè no tots poden dur a terme totes les gestions, cadascú s’encarrega només de la seva àrea.

– Poca informació i ocultació de les tarifes. A diferència d’altres centres, no tenen un pamflet genèric amb totes les tarifes i promocions. Són totalment individualitzades de manera que no pots comparar.

– Molta burocràcia degut a la gran varietat de tarifes que disposa el centre.

– Tarifes força més elevades respecte la competència: totes les comoditats i avantatges s’acaben monetaritzant a la quota mensual.

I tu, vas al Dir? Segur que tens alguna cosa a dir per complementar aquest post? Digues la teva i deixa un comentari! 😉

12 Respostes to “Experiència DIR: More than Just Sports”

  1. Marc Roig Tió Says:

    Jo et recomanaria (tot i que et queda lluny) el KineSpai de Calella. El personal està molt qualificat (el jefe és llicenciat en INEF i dóna classes de biomecànica en postgraus d’alt rendiment esportiu) i jo hi poso el coneixement més “saludable” pel meu títol de fisioterapeuta, a part dels consells esportius de ser atleta internacional. A part, tenim una piscina descoberta climatitzada de 50 metres y unes vistes al mar que no et pots ni imaginar. Clar que és més petit que el DIR però això, en ocasions, és millor: el tracte és personal i molt familiar.

  2. xfabrega Says:

    Marc,
    Evidentment que aniria al teu gim si estigués més a prop de casa, sobretot perquè suposo que em faries una tarifa d’amic… 😉
    T’has llegit el post, o has anat directe a fer propaganda del teu gimnàs?:D
    Si vols que faci una “mini auditoria/crítica” em convides un dia, el provo i faig un post xD
    Una abraçada!

  3. jusep Says:

    estimat Xavier,

    com saps soc soci del Dir desde fa més d’un any i estic sorpres de tot el que he llegit al teu post. Per un moment he cregut que tenies accions del Dir! És cert que té un bon nombre d’avantatges respecte d’altres gimnasos però crec que has estat molt correcte, excessivament. De fet, no tots els Dir presenten el servei, atenció i ventall d’ofertes que vares comprobar al Dir Diagonal. Sense anar més lluny, el del carrer Madrid podria ser-ne un exemple: sempre estar ple, cues desanimadores, manca de serveis… encara que amb uns estandards correctes… tanmateix el preu és igual d’elevat.

    Per tant, disfruta del Európolis i no et deixis ensabonar per 4 detalls de mercadotècnia…

  4. Raúl Says:

    entro a aquest post des de Google, i potser m’hi apunto al DIR, ara que estic buscant gimnàs per l’estiu…..

  5. Elisabet Says:

    Sóc socia del DIR des de fa molt temps i estic contenta amb el servei. Vaig al de Tres Torres i per mi té forces avantatges, us animo a provar-el.

  6. xfabrega Says:

    Josep,
    Abans de res aclarir que no tinc accions ni cap tipus de comissió 😀
    Gràcies a tots per la vostra aportació, experiència i els consells, són de gran ajut per poder complementar els posts i veure altres punts de vista.
    Us animo a seguir comentant!

  7. DFM Says:

    Eps! com ja saps jo també vaig al DiR diagonal, gairebé des de que es va inaugurar ja farà aviat 10 anys. Trobo que has exposat molt bé els punts forts i els febles. O sigui que només faré quatre apunts.
    El DiR diagonal no és com la majoria dels altres DiR, els mateixos tècnics ja ens han dit que és el “vaixell insígnia” de l’empresa, per exemple quan van portar les noves bicis d’spinning fa un parell de mesos les velles se’n van anar a un altre club perquè encara servien. El shampoo i acondicionador jo diria per la olor que són dels “xinos” jajajajaj. T’has oblidat els pots de perfum Adolfo Dominguez que hi ha a les piques per afaitar-se. Espero que no t’espantessis amb el pes que et va donar la bàscula doncs està lleugerament esbiaxada i has de descomptar uns 400 grams, potser és una estratègia comercial perquè mentre estiguis gras seguiràs anant-hi per rebaixar-ho jajaja. També van ser pioners amb els centrifugadors de banyadors (estan al costat de la bàscula) ara ja n’hi han arreu.
    Sobre les coses a millorar. El tema de les tarifes és un caxondeo. Conec gent que paga més que jo fent el mateix horari i gent que paga menys. Això és deu als descomptes per antiguitat, per haver portat nous clients, per ser accionista, etc. Jo no recomanaria ser-ne d’accionista doncs molts gimanassos acostumen a ser deficitaris.
    De totes maneres jo el trobo fins i tot baratet, tenint en compte tot el que ofereix pot competir amb un gimnàs de gama alta tipus Arsenal que val el triple. En el meu cas el que em fa pujar el rebut mensual són els extres: el lloguer de la taquilla per no haver de carregar-ho tot, el servei de bugaderia per tenir la roba neta i planxada dins l’armari, l’EPD (entrenador personal dir), les classes de pilates…
    A més si fos més barat s’apuntaria més gent i ens agobiariem tots plegats. A l’estiu, per exemple, les entrades soltes per la piscina valen uns 15€ però és que si fossin més econòmiques allà no hi cabríem. A més de correr el risc que s’ompli de xusma o de quillos. En definitiva, el preu és una barrera però a mi ja em va bé que sigui així. És com quan surto de barna pels tunels de vallvidrera, no hi passa ningú perquè és de pagament mentre que les rondes estan a petar.

  8. xfabrega Says:

    DFM,
    Doncs sort que només havies de fer quatre apunts! 😉
    Moltes gràcies DFM per la teva fidelitat, implicació i dedicació desinteressada complementant els posts amb els teus punts de vista, opinions i altres. Aquest blog no seria el mateix sense els teus comentaris! (ho faig extensible als altres lectors 😀 )
    Ara només falta que avui guanyi el Barça i ens doni una alegria com Déu mana.
    1 abraçada
    PD: això del sabó dels xinos… no et diré que no perquè tal i com em va quedar el cabell l’endemà… xDD

  9. MarK Says:

    òstiaa doncs d’això ja en fa gairebé un any !! xD i esq suposo que és una de les avantatges d’internet, no? però jo fa un any que estic apuntat al dir diagonal, però que hi vaig de manera conscient i amb un objectiu clar i realista (xD) deu fer només uns 3 mesos. I aara amb això del Repte Dir la veritat que sí funciona, no els programes del repte (ja que sóc súper poc especialitzats i per a tothom és el mateix, només depen del teu objectiu: millorar en salut, aprimar-te, muscular i estar en forma), i si ho preguntes et diuen que si ho vols especialitzat has de demanar un entrenador personal (70€ per sessió i un cop a la setmana, r u mad?) tot i així, jo per exemple, no segueixu el programa xo fax lu meu i jo mencarregu dexigir-me el màxim i em firmen després de cada sessió=dia, i reforça molt la teva motivació aquest seguiment constant i diàri, perquè així ho tens mol a mà, molt al dia.

    gran abans i molt bona idea.

    cuntinuu pensant que és EXAGERAT el preu.

    meva tarifa (que és del passat any i que em van dir que me la conserven, però que si ara ho volgués fer de nou em valdria bastant més car, cosa que ja trobuu q la meva és súper cara..): horari restrictiu de 6.45 a 17h dilluns i divendres=75€ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i si vull pasar-mii fora daqests dies, més tard de les 5pm o caps de setmana tinc de pagar diria que són 3.50€ per sessió!!

    CRIDEM JUNTS, si us plau i deixeuu els vostres insultss cap a ells!! jajajaj

  10. xfabrega Says:

    Hola a tots,

    Tot i que ja fa un any que tinc el blog en stand by (sé que l’he de reactivar, però encara no he trobat el moment) us deixaré un comentari.

    Fins ara estava apuntat al Dir Diagonal i el mes passat em vaig donar de baixa, em volien actualitzar la quota i, si amb l’oferta ja era car, ara sense cap oferta ja em semblava insultant. (dic car pel servei ofert, el preu en proporció al servei prestat, per aquest preu es pot disposar d’altres lloc molt millors, que és el que he fet)

    Al igual que jo, ja conec 4 amics meus que s’han donat de baixa en els últims 2 mesos pels mateixos motius. El que hauriem de fer és donar-nos de baixa massivament perquè se n’adonin que tot i que amb salut no s’ha d’estalviar, tampoc ens hem de deixar aixecar la camisa!!
    Ara mateix estic apuntat a un altre centre que per una miqueta més al mes disposo de molts altres serveis i instal·lacions. Per pagar car un servei normalet, prefereixo pagar bé per un bon servei, i més quan es tracta de salut i lleure.

    La llàstima és que el Dir Diagonal m’anava molt bé per 3 coses:
    – cèntric i a prop de casa
    – Horari molt ampli
    – piscina de 50 metres

    És una llàstima per tots 2, el Dir perd diferents clients que la única cosa que falla és el preu, estem disposats a pagar una miqueta més però no tant!! ( sempre en relació amb el servei)

    Què me’n dieu? Us adheriu a la campanya “dona’t de baixa del dir diagonal”? 😉

  11. PiterMcfersonz Says:

    I’ll be fair: nobody like when things like this develop to them. So, I must reveal this quite safe episode

  12. sir Says:

    Thanks for finally writing about >Experiència DIR: More than Just
    Sports | Xavier Fàbrega i Falgueras – Quatre pinzellades…
    <Loved it!


Deixa un comentari

