1.- Introducció als Buscadors (Google, Yahoo i Msn)

Aquí teniu el primer capítol de l’explicació del Marketing de Buscadors que us vaig prometre en un post anterior. No pretenc exposar la història fil per randa dels cercadors d’Internet però si que exposaré una miqueta “a grosso modo” , com és actualment, perquè van nàixer i quina és la funció dels Motors de Cerca a Internet.
La història exhaustiva de Google la podeu trobar a aquest link, la de Yahoo en aquest link i la de Msn en aquest link de Wikipedia.

Internet ha crescut d’una manera més que ràpida, exponencial des que va existir. Trobar un document es fa molt difícil degut a la gran quantitat d’informació que hi ha i encara és més difícil degut a les cinc característiques que té:

1.- Extens, omnipresent i creixent

2.- Informació sense estructura o molt pobre

3.- Diversitat de qualitat en la informació

4.- Dinàmica

5.- Distribuïda i autònoma.

Per aquestes característiques que us he mencionat anteriorment i el creixement exponencial que ha patit, l’aparició dels cercadors era una necessitat per a ponderar i ordenar la gran quantitat de pàgines, documents, sites i servidors de la xarxa. D’aquí neix la típica frase: “no hi ha res que pagui la pena a Internet, i en el cas que hi fos, no ho trobaries”. Aquesta funció la van començar a complir els primers robots de la web, coneguts també com a Cercadors. el recorregut de les direccions d’internet és, evidentment, realitzada automàticament per cadascun dels robots. Com que no són tots iguals i no parteixen dels mateixos criteris de selecció, cada motor de cerca obté la seva visió de la xarxa que difereix dels altres robots.

Gràcies a que els cercadors estan basats en criteris diferents i que es van adaptant als temps, els usuaris poden decidir lliurement quin fer servir segons el grau de qualitat que volen. És per això que de manera natural hi ha la selecció natural dels buscadors: només sobreviuen els bons o els que saben modificar el seu algoritme i adaptar-lo als canvis que hi ha a la web.

De Cercadors n’hi ha molts: Lycos (1994), Excite (1994), Altavista (1995), Yahoo! (1995), Inktomi (1996), Hotbot (1996), Google (1997), Fast (1997), Directhit (1998), Teoma (1998), Alltheweb, Msn, AOL … Però al tenir diferents criteris a l’hora de presentar i ponderar els resultats, són els diferents usuaris que hauran de decidir quin prefereixen consultar perquè, tot i que estèticament hi ha gustos molt diferents (tants com usuaris) tots els usuaris tenim un denominador comú a l’hora de consultar: Qualitat en la cerca.

Actualment els 3 cercadors que es reparteixen el mercat espanyol són Google (95%), Yahoo (2%), Msn (2%) i altres (1%). Són els usuaris els qui decidim quin és cercador és el líder i quin ho serà demà… 😀

Diuen que una imatge val més que mil paraules. Potser amb aquesta imatge que tret d’aquest blog podem veure un dels motius pel qual és l’actual líder indiscutible. 😉

Advertisements
Arxivat a Internet. Etiquetes: , , , , . 9 Comments »

9 Respostes to “1.- Introducció als Buscadors (Google, Yahoo i Msn)”

  1. Jaume Says:

    Ara que arriba el bon temps… ara espaviles!! Així m’agrada!!
    Portes una setmaneta que no pares!! Segueix així, fent-ho molt bé (encara que no em llegueixi els pots…je,je,je),
    Fins demà rèptil, i t’explico com s’ha portat la Maria a Pamplona…je,je,je

  2. xfabrega Says:

    Jaume,
    Doncs el que ja podries fer és llegir els posts! jo si que em llegeixo els teus…
    No vas bé … 😀
    Vinga-la, a veure si el Barça guanya demà!

  3. Fiona Shawn Says:

    Hi, I am Fiona, from Scotland. I live in Barcelona and I came by chance to this blog. I must say I enjoy it and it helps me learn Catalan a lot. Vaig millorant el català de mica en mica, la pena és que aviat tornaré a Glasgow.
    As to what this post is about I have to say that I always use Google, I hardly ever use the others. When I first started using the internet I tried out all the search engines but I came to the conclusion that, as you say, Google is the best service and I think it is the most used around the world.
    A “wee” hug, Love Fiona

  4. Fiona Shawn Says:

    Se m’ha oblidat dir, jo també vull que guanyi el Barça avui!!!, encara que el Manchester sigui de la meva terra, jo ja sóc una culé!

  5. xfabrega Says:

    Fiona,

    Thanks a lot for your comment. I’m happy because you like my personal blog. I should also improve my English, it happens the same to me as you say with Catalan. But I think your Catalan level is higher than my English 😉
    I have a grant to study English abroad and I am looking for a good place to spend three weeks in Europe. Could you give me any ideas? I was thinking about Scotland, do you recommend it to me? I don’t know anyone from there, maybe you could help me 😉

    Warm Regards / A reveure!

  6. Francesc Says:

    Google a part de ser buscador, ha passat a ser paraula que ja està als diccionaris, ara és nom, adjectiu i verb. Podeu confrontar a
    http://www.macmillandictionaries.com/resourcenew.htm
    A l’any 2006 la paraula “google” va entrar a l’Oxford English Dictionary.
    Es una nova paraula amb molt enginy ja que s’assembla a “GOGGLES” = special glasses that protect your eyes, for example when you are using a dangerous machine.(ulleres per usos especials)

  7. oread Says:

    oread says : I absolutely agree with this !

  8. Rafel Fàbrega Says:

    Xavier, cada dia que passa això està més mort…i em penso que ja sé per què: jo no comento! si ho fes més sovint segurament l’audiència pujaria i tornaries a estar al top ten de blogs més cutres!!! jajaja

    Per cert, totalment d’acord amb això del Google…és realment el millor cercador!

  9. Elisabeth Says:

    Hola! M’he trobat amb el teu comentari del DIR per casualitat, docns estic buscant si a algun lloc es regula l’aforament d’una piscina, concretament en una classe d’aquagym. Fa poc vaig anar convidada al Europolis de les Corts, a la classe de les 18:50 h. de la tarda i COM SARDINES EN UNA LLAUNA! Quasi ens tocavem uns als altres! Horroròs! Espero que ho millorin, doncs jo em volia apuntar i he canviat d’idea. Salut!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: